تعمیر گیربکس رنو کپچر

تعمیر گیربکس رنو کپچر

تعمیرگاه گیربکس رنو

رنو کپچر یک کراس اوورکه مزایای یک شاسی بلند مانند فضای بالا سعت و ارتفاع بالاتر را با مزایای یک هاچ بک کوچک را در خود دارد . خودروهای کراس اوور از یک بدنه خودرو شاسی بلند بر روی پلتفرم اتوموبیل سفری استفاده می‌کنند. در نتیجه باعث نرمی و رانندگی یک ماشین سفری را فراهم می کند. برند رنو یک برند فرانسوی است که محصولات تولیدی این برند در ایران نیز عرضه می شوند، گیربکس موجود در خودرو های جدید رنو همگی از نو گیربکس اتوماتیک هستند، گیربکس اتوماتیک در مقایسه با گیربکس های دستی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد.

تعمیر گیربکس رنو

گیربکس وسیله نقلیه شما یکی از مهمترین قطعات آن است. هنگامی که گیربکس شما به درستی کار می کند، از موتور شما محافظت می کند و سیستم دنده داخلی را برای کمک به کنترل انتقال نیرو و سرعت مدیریت می کند. گیربکس شما همچنین برای کاهش مصرف سوخت و کارآمدتر کردن وسیله نقلیه شما حیاتی است. متأسفانه، گیربکس ها نشکن نیستند و نیاز به تعمیر و نگهداری گاه به گاه دارند.

تعمیر گیربکس خودرو هایم مختلف با توجه به نوع گیربکس متفاوت است و نیاز به تخصص و مهارت دارد. تعمیر گیربکس رنو یکی از انواع تعمیرات تخصصی خودرو به شمار می رود و باید توسط افراد متخصص انجام شود تا نتیجه ی کار قابل قبول باشد.

عوامل خرابی گیربکس رنو

موارد مختلفی سبب خرابی گیربکس رنو می شود اما شایع ترین علت خرابی گیربکس رنو فاسد شدن و یا نشت روغن گیربکس است. رغون گیربکس سبب می شود تا قطعات مختلف گیربکس روی هم ساییده نشوند، ساییدگی چرخ دنده های گیربکس سبب می شود تا به تدریج کارایی و شتاب خودرو به شدت کاهش پیدا کند. به همین دلیل است که توصیه می شود در زمان های مقرر برای تعویض روغن گیربکس مراجعه کنید تا گیربکس دچار مشکل نشود.

از دیگر عواملی که سبب خرابی گیربکس می شوند می توان به اختلال در سیستم برقی خودرو، شل شدن اتصالات، گرمای بیش از حد خودرو، ورود گرد و غبار به خدال گیربکس خودرو، عدم سرویس به موقع خودرو.

مشکل در تعویض دنده یکی از رایج ترین نشانه های گیربکس آسیب دیده یا خراب است. اگر احساس می‌کنید تعویض دنده‌ها سخت‌تر می‌شود یا می‌شنوید که وسیله نقلیه خودکارتان برای تعویض دنده در حین رانندگی سخت‌تر می‌شود، وقت آن است که خودرو را به فردی ماهر نشان دهید.

هر گونه نشت روغن گیربکس در وسیله نقلیه شما می تواند نشانه ای از مشکل باشد، اما نشت مایع گیربکس به ویژه مشکل ساز است. مایع گیربکس شما برای روغن کاری و جلوگیری از آسیب شدید ناشی از رانندگی منظم بسیار مهم است. اگر متوجه نشتی شدید، مهم است که خودروی خود را در اسرع وقت بررسی کنید.

مشکلات مختلف ناشی از تعمیرات گیربکس اتوماتیک رنو

Renault Kangoo Expression – مشکل “قاپیدن” در هنگام تعویض دنده های پایین

Renault Vel Satis 2003 – مشکل تعویض دنده.

Renault Espace – شیر برقی کنترل فشار P0745 یک مشکل.

Renault Modus 2005 – اغلب به حالت خزنده می رود.

Renault Espace Mark IV Series 3.5 L V9 – مشکل در لیز خوردن کلاچ روی گیربکس.

Renault Clio GT 2016 – نقص در گیربکس – صدای زمزمه در حین حرکت

این موارد رایج ترین مشکلات ایجاد شده در مدل های ذکر شده گیربکس رنو هستند که می توان با سرویس به موقع از بروز آن ها جلوگیری کرد.

هزینه بازسازی گیربکس رنو پس از بررسی میزان آسیب وارد شده به گیربکس و علت اصلی بروز آسیب توسط تکنسین های متخصص مشخص می شود. بدیهی است که هر نوع مشکل ایجاد شده در گیربکس اگر در ابتدا شناسایی شود هزینه ی به مراتب کمتری برای شما در پی خواهد داشت.

تعمیر گیربکس رنو

تعمیر گیربکس رنو مانند سایر بخش های آن به تخصص و مهارت و استفاده از تجهیزات مختلف نیازمند است و به همین دلیل هر فردی توانایی تعمیر آن را نخواهد داشت.در ادامه ی مقاله گیربکس رنو و نکات مربوط به آن را بررسی خواهیم کرد.

کمپانی رنو

رنو شرکت ماشین فرانسوی است، که طراحی، تولید و توزیع ماشین‌ها، وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تراکتور، اتوبوس، وسایل نقلیه الکتریکی، هواپیما فعال است. این شرکت در فرانسه قرار دارد.رنو، در سال ۲۰۱۱ بعد از فولکس‌واگن و پژو سیتروئن، سومین شرکت بزرگ در اروپا شد.

این شرکت اکنون نهمین شرکت بزرگ جهان است.دولت فرانسه بزرگ‌ترین سهامدار در رنو، با ۱۵ درصد سهام است.مسابقات فرمول یک تیم رنو یکی از موفق‌ترین تیم‌های فرمول یک در طول سال‌ها بوده‌است.

کارآفرین و صنعتگر فرانسوی، لویی رنو، بنیانگذار ” رنو ” است که اولین خودرو آن، رنو ای است. شرکت رنو توسط لویی رنو و برادرانش (مارسل و فرناند) به طور رسمی تاسیس شد.در اوایل دهه ۱۹۸۰، رنو اختراع گیربکس اتوماتیک ارا به ثبت رساند. با گسترش سریع این شرکت، فروش سالانه آن‌ها افزایش یافت و با گسترش نیروی کار، آن‌ها توانستند این کارخانه را گسترش بدهد. در همان سال، لویی اولین موتور را تحت نام تجاری رنو، با چهار سیلندر و اسب‌بخار قدرت، ساخت و به زودی پس از دریافت آن، موتور توربو را دریافت کرد.

در یک مسابقه بین پاریس و مادرید، مارسل رنو در یک تصادف در سن بارتلمی کشته شد. در این سانحه شش نفر کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. در سال جاری فرناند رنو شروع به تاسیس یک شبکه فروش از محصولات رنو کرد و یک شرکت تجاری خارج از فرانسه، در انگلستان، بلژیک، ایتالیا، آلمان و اسپانیا تاسیس کرد.

در طول جنگ جهانی اول، رنو نقش مهمی بازی کرد، با دو رویداد قابل‌توجه آن روزها: اول، حادثه تاکسی معکوس، که به تاکسی ” رنو ” اطلاق می‌شود. دومین تانک سبک طراحی شد و نقشی کلیدی در پیروزی متفقین بازی کرد.
در پایان جنگ، رنو به شرکت اصلی در فرانسه، با کارخانه‌هایی در بلژیک، انگلستان و اسپانیا ادامه داد. پس از اشغال فرانسه توسط آلمان، لویی رنو از ساخت یک تانک برای آلمان نازی امتناع کرد و آلمانی‌ها کنترل کارخانه را به دست گرفتند و شروع به ساختن کامیون کردند.در ژانویه ۲۰۱۰، پس از حکم ژنرال دو گل، شرکت رنو با اتهامات بی‌اساس محروم شد و کارخانه رنو به عنوان ملی اعلام شد. این شرکت برای چند سال آینده تحت کنترل دولت باقی ماند. فلسفه اصلی تغییر نکرد و بسیاری از نوآوری‌ها در جهان رقابت‌ها معرفی شدند.

تعمیر گیربکس رنو

به طور کلی، گیربکس نقش مهمی در بهبود بهره‌وری و اثربخشی وسایل نقلیه ایفا می‌کنند، به همین دلیل محققان در تلاش برای طراحی سیستم‌هایی هستند که با کم‌ترین مصرف سوخت کارآمد هستند. گیربکس اتوماتیک، مشکلات نوع دستی مانند شوک در هنگام تغییر دنده، تغییر ناگهانی سرعت موتور، پیچیدگی، هزینه بالای ساخت‌وساز و نگهداری را ندارد، و استفاده از این گیربکس، مصرف سوخت را کاهش داده و زندگی موتور را افزایش می‌دهد.

بعد از بهبود قابل‌توجه گیربکس های دستی به دلیل آن‌ها، پیشرفت خودروها در استفاده از قدرت‌های مختلف، نیاز به تغییر در راحتی و راحتی مسافر و راننده احساس شد. برای اولین بار در اوایل دهه ۱۹۷۰، شرکت هلندی با طرحی برای جعبه‌دنده، که بعدها به نام گیربکس ون ون دورن شناخته شد، آمد.

تفاوت اصلی بین گیربکس خودکار و گیربکس دستی این است که انتقال دستی با درگیر شدن و آزاد کردن دستگاه‌های مختلف سرعت‌های متفاوتی را به شفت خروجی می‌دهد. در حالی که در گیربکس اتوماتیک با همان مجموعه از دنده‌ها، همه آن‌ها نسبت‌های چرخ‌دنده متفاوتی را ایجاد می‌کنند.

اگر از یک گیربکس دستی استفاده می‌کنید، کنترل بیشتری بر رانندگی خواهید داشت، اما رانندگی در هنگام اتوماتیک آسان‌تر خواهد بود، در حالی که گیربکس اتوماتیک رانندگی را آسان‌تر می‌کند، اما کنترل کمتری نسبت به گیربکس دستی برای راهنما دارد.

زمانی که از گیربکس نوع دستی استفاده می‌کنید،باید از هر دو پایتان استفاده کنید اما در نوع اتوماتیک، تنها پای راست درگیر است و پای چپ کاملاً آزاد است.از نظر اقتصادی، استفاده از یک خودرو با گیربکس دستی ارزان‌تر از استفاده از خودرو با گیربکس اتوماتیک است. همچنین، هزینه قطعات گیربکس اتوماتیک و تعمیرات بسیار بیشتر است.

تعمیر گیربکس رنو با توجه به کارایی که دارد بسیار اهمیت دارد و باید به صورت دقیق برای سرویس و تعمیر قطعات آن اقدام کرد، اگر هر گونه مشکلی در گیربکس رنو در زمان مقرر رفع نگردد مشکل به بخش های دیگر گیربکس منتقل می شود و تمامی بخش های گیربکس و موتور درگیر می شود و ناچار به هزینه بیشتر برای تعمیر خودرو رنو خواهید بود.

روغن گیربکس رنو باید در زمان مقرر و با دستگاه مجهز تعویض شود تا روغن قدیمی به طور کامل از گیربکس خارج و روغن جدید وارد گیربکس شود ، اگر روغن قدیمی داخل گیربکس بماند درست است که نیاز به روغن کمتر است اما مخلوط شدن دو روغن قدیمی و جدید سبب می شود تا روغن گیربکس زودتر خراب شود و کارایی اش را از دست بدهد لذا توصیه می شود روغن گیربکس رنو به صورت کامل و با کمک سیستم و نه به صورتی دستی از گیربکس خارج شود.

تعمیر تخصصی گیربکس رنو احمدی